G.Malinki

Wiodąca aktywność: plastyczno-techniczna

CELE OGÓLNE: kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej, rozwijanie słownika czynnego, nauka używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych,

I CZĘŚĆ DNIA

Zumba Kids Alvaro Soler - Sofia - Bing video

  II CZĘŚĆ DNIA

 

  • „Planujemy wystawę” – zabawa dydaktyczna.

Dzisiejsze zdanie polega na tym abyście wspólnie z rodzicami przygotowali eko zaproszenia na powrót ponowne spotkanie w przedszkolu.

Zaproszeniem na spotkanie może być plakat , kartka wykonany przez dzieci i rodziców  Podczas spotkania a myślę że będzie już wkrótce dzieci będą mogły zaprezentować swoje prace a ja wyłonię trzech zwycięzców.

Jeśli nie spotkamy się 18 kwietnia wtedy poproszę↕ o zdjęcia na mesendżera , a jeśli będziemy możliwość spotkania się to zapraszam z pracami do przedszkola 18 kwietnia.

A WIĘC DO DZIEŁA LICZE NA WASZA POMYSŁOWOŚĆ

 

Wiodąca aktywność: muzyczno-ruchowa

CELE OGÓLNE: kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie pamięci słuchowej, kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej, rozwijanie słownika czynnego, nauka używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym,

I CZĘŚĆ DNIA

https://youtu.be/JIEDy5UiRPU

  II CZĘŚĆ DNIA

ZABAWA "SEGREGUJEMY ŚMIECI"

SEGREGUJEMY ODPADY

PRZEDSTAWIAM WAM KONTENERY, PIĘKNE, KOLOROWE, KTÓRE UWIELBIAJĄ ZJADAĆ ŚMIECI. ALE UWAGA... KAŻDY KONTENER W INNYM KOLORZE LUBI ZJADAC COŚ INNEGO. PRZYJRZYJCIE SIĘ UWAŻNIE. A JAK JUŻ WSZYSTKO ZAPAMIĘTACIE SPRÓBUJCIE WYKONAĆ ZADANIE NA KOMPUTERZE LUB TELEFONIE Z SEGREGOWANIEM ODPADÓW.

krok 1

Oglądamy ilustracje, zapamiętujemy do których kontenerów wrzucamy papier, plastik, szkło,  bio , inne  odpady oraz   co to jest recykling i jaki znaczek symbolizuje produkty, które można ponownie przetworzyć;

krok 2

Otwieramy link i próbujemy posegregować śmieci do odpowiednich kontenerów.

 

https://learningapps.org/watch?v=pgvqvh97n20&fbclid=IwAR07gQshrYaWIbzGmi...

 Karty w załaczniku

 

  • Praca w KP4.11 – klasyfikowanie, segregowanie odpadów komunalnych zgodnie z zasadami, przeliczanie.

 

III CZĘŚĆ DNIA

  • Praca w ZG64 – ćwiczenia grafomotoryczne. Kolorowanie gąsienic, rysowanie po śladzie szlaczków cyfropodobnych.

Wiodąca aktywność: matematyczno-przyrodnicza

CELE OGÓLNE: kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej, rozwijanie słownika czynnego i logicznego myślenia, nabywanie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym, kształtowanie postawy proekologicznej, poznanie pojęć: ekologia, ekokultura, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych,

I CZĘŚĆ DNIA

https://youtu.be/qhvS9qq8_g8

 

 II CZĘŚĆ DNIA

  • „Co to znaczy być ekokulturalnym?” – burza mózgów.

Wszystkie odpowiedzi są dobre.

  • „Mali strażnicy przyrody” – słuchanie wiersza.

Wiersz_Mali_straznicy.pdf (przedszkole7konin.edu.pl)

 

 Rozmowa na temat wiersza. N. zadaje pytania, np.: Cały tydzień rozmawialiśmy o kulturze, a dziś porozmawiamy o ekologii! Czy po wysłuchaniu wiersza wiecie, co to znaczy być ekokulturalnym? Co to jest ekologia? O jakich zachowaniach ekokuluturalnych była mowa w wierszu? Jak wy dbacie o przyrodę?

 

  • „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po sali w zależności od rytmu podawanego przez R. Podczas przerwy w akompaniamencie R. głośno podaje nazwę koloru, np. zielony. Dzieci muszą odszukać w sali rzecz w podanym kolorze i jej dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy.

Sosnowy, dębowy, stary lub młody, Rosną w nim grzyby, rosną jagody ( las )

  1. Ma koronę, królem nie jest, Umie szumieć, gdy wiatr wieje. Ma zieloną barwę latem, Lecz przed zimą zrzuca szatę. ( drzewo )
  2. Służy do picia, służy do mycia. Bez niej na ziemi, nie byłoby życia ( woda )
  3. Kolorowe i pachnące, zakwitają wiosną. Można spotkać je na łące, w parku i ogródku rosną. ( kwiaty )
  4. e) Stoją głodne i czekają na ulicy i na skwerku: na patyczki od lizaków i papierki od cukierków ( kosze na śmieci )

 

* Zabawy muzyczno – rytmiczne do piosenki 

 Zadania: • aktywne słuchanie piosenki z rodzicem • rozmowa na temat treści piosenki • analiza słuchowa piosenki

 Poniżej link do utworu muzycznego: https://www.youtube.com/watch?v=wUfDQQFMhII

 

- Zabawa matematyczna "Sadzimy las"

Cel: doskonalenie przeliczania do 8; kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

 

Rodzic mówi, że dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla ( wszystkie zanieczyszczenia, dymy, spaliny ), a wydalają z siebie tlen , który jest ludziom niezbędny do życia. Dziecko powinno mieć przed sobą liczmany ( np. klocki, guziki, kredki, koraliki ), cyfry i znaki "+", "="( można napisać cyfry na małych karteczkach ). Oto treść zadania:

 – W lesie zasadzono 5 sosen i 3 świerki. Ile razem zasadzono drzew? ( 5 + 3 = 8 )

 – W parku koło przedszkola zasadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 2 buki. Ile razem zasadzono drzew? ( 3 + 3 + 2 = 8 )

– Na skwerze obok biblioteki zasadzono 3 klony, 4 lipy i 1 dąb. Ile razem zasadzono drzew? ( 3 + 4 + 1 = 8 ).

 

  • Praca w KP4.10 – wprowadzenie liczby 9 w aspektach kardynalnym i porządkowym

 III CZĘŚĆ DNIA

Praca plastyczna "Ekoludek" Z materiałów, które posiadają Państwo w domach ( m.in. kartony różnych wielkości, butelki plastikowe, opakowania po jajkach, nakrętki, niepotrzebne ubrania, słoiki, rolki po papierze toaletowym, różne pudełka ), dziecko projektuje i wykonuje z pomocą rodzica wymyśloną postać. Dziecko może łączyć te wszystkie materiały za pomocą sznurka, taśmy klejącej, kleju lub zszywacza. Dziecko nadaje imie swojej postaci i opowiada wymyśloną historię o swoi "eko" przyjacielu. Mile widziane zdjęcia ekoludka na naszej grupie zamkniętej na facebooku :

 Poniżej załączam dla Państwa i dla dzieci linki do edukacyjnych bajek o ekologii :)

 (27) Ekologiczny dom - bajka edukacyjna - YouTube

(27) W kontakcie z naturą - dla dzieci - YouTube

 

Wiodąca aktywność: językowa

CELE OGÓLNE: kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej, rozwijanie słownika czynnego, nauka używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych,

 I CZĘŚĆ DNIA

 https://youtu.be/RsKRBBhgrYQ

 

 II CZĘŚĆ DNIA

  • „Na zakupach” – słuchanie opowiadania z serii Dobre Wychowanie.

 

 Na zakupach autor nieznany

 Krzyś od rana dziś gotowy

 ruszyć na „bezkrwawe łowy”!

Bez sztucera i bagnetu

 jedzie z mamą do… MARKETU!

Wózek – większy jest od Krzysia!

Ale Krzyś ma siłę dzisiaj

pchać go z pasją między półki

 i polować na… sprawunki!

Samolocik, samochodzik,

robot – super! Bo sam chodzi!!!

Układanki, klocki lego…

Krzyś upycha… Lecz, dlaczego

mama marszczy gniewnie czoło?!

 Tyle skarbów jest wokoło,

że ich wszystkich nie wpakuje!

 Czemu się tak denerwuje

 mama?! Że nie zmieści proszku???

Jest tu jeszcze miejsca troszkę!

Zmieści się co nieco jeszcze…

No! Krzyś gotów! W miejscu drepcze!

 Już do kasy z wózkiem pruje…

A tu mama go stopuje!

Ze spokojem, metodycznie,

z wózka ściąga skarby liczne!!!

 I na półki je odkłada…

Krzyś skamieniał. Woła: „Zdrada!

 Nieuczciwie mama gra!

To upolowałem ja!!!

To bezprawie!” – Krzyś zawoła,

ryknie, tupnie, aż dokoła

ludzie z oburzenia stają,

Krzysia kręgiem otaczają…

Myślę, że już sami wiecie,

jak się kończy dzień w markecie?

Krzyś, zakupy zapłakany kończy…

Siłą wyciągany!

Z marną, jedną ciężarówką!

 I, za wózka zwrot, złotówką!!!

 Ma pretensję Krzyś do mamy,

Że mu tak popsuła plany.

Rozmowa na temat opowiadania. N. zadaje pytania, np.: Gdzie poszedł Krzyś z mamą? Co on tam robił? Jakie rzeczy powkładał Krzyś do wózka? Jak na sprawunki Krzysia zareagowała mama? Jak skończyła się dla Krzysia wyprawa do marketu? Czy Krzyś właściwie zachowywał się w sklepie?

 

  • „W sklepie” –

(26) Jedynkowe Przedszkole - Zakupy - YouTube

 

  • Praca w KP9 – liczenie wyrazów w zdaniu, głosek w wyrazach. Omówienie sytuacji przedstawionych na obrazkach.

 

  • „Na półkach w sklepie” – zabawa plastyczna. R. przygotowuje dla każdego dziecka: kartkę A4 z narysowanymi 3 półkami, gazetki reklamowe różnych sklepów, nożyczki, klej. Dzieci wycinają z gazetek po 5 przedmiotów rożnego rodzaju, np. zabawek, artykułów spożywczych, i przyklejają je tak, aby na każdej półce były produkty z innego sklepu.

 III CZĘŚĆ DNIA

. • Zabawy dowolne i tematyczne. Zachęcanie do odkładania i sprzątania zabawek w wyzna

Kultura przy stole

wiodąca aktywność: społeczno-emocjonalna

CELE OGÓLNE: kształtowanie szeroko rozumianej kultury, w tym kultury osobistej, rozwijanie słownika czynnego, nauka używania zwrotów grzecznościowych w życiu codziennym, poznanie zasad, jakie powinny obowiązywać podczas organizowania przyjęć, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych,

 I CZĘŚĆ DNIA

  • „„Jeżeli ci wesoło” – powitanka

 

„Jeżeli Ci wesoło” – zabawa ruchowa do piosenki. Rodzic odtwarza piosenkę. Zadaniem dziecka jest zilustrować gestami słowa piosenki.

 

 Link do piosenki:

 https://soundcloud.com/alina-pacura/jezeli-ci-wesolo

 

Jeżeli ci wesoło

 Marta Bogdanowicz

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

 Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

To podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

To otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.

 Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

To pokaż najpierw język, a potem zęby swe.

 Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

Nabierz w usta powietrza i klep policzki swe.

 Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe

 

 

II CZĘŚĆ DNIA

  • „Kwoka” – słuchanie wiersza Jana Brzechwy.

Link do wiersza

https://youtu.be/44dL91Z-v-I

 

Kwoka Jan Brzechwa

Proszę pana, pewna kwoka

 Traktowała świat z wysoka

 I mówiła z przekonaniem:

 – Grunt – to dobre wychowanie!

 Zaprosiła raz więc gości,

By nauczyć ich grzeczności.

Osioł pierwszy wszedł, lecz przy tym

W progu garnek stłukł kopytem.

 Kwoka wielki krzyk podniosła:

 – Widział kto takiego osła?!

Przyszła krowa.

Tuż za progiem

Zbiła szybę lewym rogiem.

 Kwoka, gniewna i surowa, Zawołała:

 – A to krowa!

Przyszła świnia prosto z błota.

Kwoka złości się i miota:

 – Co też pani tu wyczynia?

Tak nabłocić! A to świnia!

Przyszedł baran. Chciał na grzędzie

 Siąść cichutko w drugim rzędzie,

Grzęda pękła.

Kwoka, wściekła,

Coś o łbie baranim rzekła

I dodała: – Próżne słowa,

Takich nikt już nie wychowa,

 Trudno… Wszyscy się wynoście!

No i poszli sobie goście.

Czy ta kwoka, proszę pana,

Była dobrze wychowana?

 

Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje pytania: Co postanowiła zrobić pewna kwoka? Kogo zaprosiła? Jak zachowywali się goście? Jak zachowywała się kwoka? Czy ta kwoka była dobrze wychowana?

 

  • „Umiejętnie jeść to sztuka” – zabawa słownikowa. R. zadaje pytanie: Jak należy zachować się przy stole? Dzieci odpowiadają, R. zapisuje wszystkie poprawne propozycje.

 

  • „W restauracji” – zabawa dydaktyczna.
  1. podaje dzieciom zdania, zaś one określają, czy to jest prawda, czy fałsz.

 – W restauracji można krzyczeć i piszczeć.

– Restauracja to miejsce, w którym rodzeństwo może się szarpać.

 – W restauracji jesteśmy dla wszystkich mili i uprzejmi.

– W restauracji spokojnie czekamy na nasz posiłek.

– Zawsze dziękujemy za podany posiłek.

 – Gdy nam coś nie smakuje, to chrząkamy i pokazujemy język.

 – Nawet jak nam coś nie smakuje, zachowujemy się kulturalnie.

 – W restauracji możemy biegać między stolikami.

 – Jeżeli w restauracji jest kącik dla dzieci, to możemy tam się grzecznie bawić.

 

  • „Kelner” – zabawa ruchowa. R. daje dziecku tacę i piłeczkę

Rodzic robi tor przeszkód – rozstawia pachołki. Dzieci idą slalomem z tacą.

 

  • Praca w KP4.7–8 – wycinanie obrazków, układanie historyjki obrazkowej, budowanie wypowiedzi.

 

 III CZĘŚĆ DNIA

  • Praca w ZG 63 – ćwiczenia grafomotoryczne, rysowanie talerza w tunelu, rysowanie według kodu, rysowanie kubków po śladzie.

 

  • „Zabawa gumkami” – zabawa sensoryczna. R. przygotowuje tablicę korkową lub małą dynię owoc, kolorowe pinezki i gumki recepturki. Dzieci wbijają w tablicę lub w dynię lub w owoc wybrane kolory pinezek, tworząc rozmaite kształty i figury. Łączą pinezki gumkami recepturkami. Zabawa polega na kreatywnym łączeniu pinezek.

  

(24) Z kulturą przy stole - YouTube

 

Pozdrawiam Renata Łuczak